piątek, 29 marca 2013

Drożdżowa babka pomarańczowa

Kochani dziś tak na szybko ponieważ jak to zwykle bywa przed świętami mam pełne ręce roboty no ale postanowiłam podać Wam przepis na drożdżową babkę, oto on:

Drożdżowa babka pomarańczowa



2,5 szkl mąki pszennej
1 kostka margaryny
3/4 szkl mleka
3/4 szkl cukru
2 żółtka
2 jaja
50 g drożdży
garść rodzynek i kandyzowanej skórki pomarańczowej
aromat pomarańczowy

Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku i dodać łyżkę cukru, odstawić do wyrośnięcia.
Rodzynki moczymy we wrzątku, odsączamy, mieszamy ze skórką pamarańczową i oprószamy lekko mąką. Do przesianej mąki dodajemy rozpuszczoną i ostudzoną margarynę, zaczyn z drożdży, cukier, żółtka i jaja. Wszystko dokładnie mieszamy i dodajemy rodzynki ze skórką oraz aromat pomarańczowy.

Wkładamy do formy, ja akurat miałam formę róży gdzie podkreśliłam kakao jej ranty, i odstawiamy na chwilę do wyrośnięcia. Pieczemy ok 45 min w temp. 180st C.

 
Babkę polewamy lukrem lub posypujemy cukrem pudrem.
 
Ja użyłam lukru więc za chwilę podam Wam jeszcze przepis na mój lukier:)

1 komentarz: