czwartek, 14 marca 2013

JAJECZNICA Z POREM

U mnie w kuchni bardzo często używam pora. Uważam że jest to alternatywa dla cebuli lub szczypiorku  i często je nim zastępuję. Dla mnie jajecznica z porem to pyszna sprawa i raczej normalność bo zazwyczaj taką robię, ale ostatnio dało mi domyślenia że ludzie nie często tak robią gdy podczas rozmowy z kolegą na hasło jajecznica z porem mocno się zdziwił:)

JAJECZNICA Z POREM

To dość prosta sprawa:
Pora kroimy na drobno ilość zależy od Was. Na patelni rozgrzewamy pół łyżki masła wsypujemy posiekany por, delikatnie mieszamy i podlewamy 3 łyżki wody. Gdy woda odparuje a por zacznie delikatnie skwierczeć (pilnujemy aby go nie przypalić),  wbijamy umyte jajka (ilość jaja również zależy od Was) bezpośrednio na patelnie, doprawiamy solą i pieprzem. Gdy się zetnie tak jak my sobie tego życzymy, bo różnie ludzie lubią, wykładamy na talerzyk i gotowe.
Bardzo smaczne i pożywne śniadanko. Smacznego Kochani....

1 komentarz:

  1. Zainspirowana Twoim przepisem zrobiłam jajecznicę z porem. Tylko masła musiałam dać sporo więcej, bo się przypalało, choć tego pora było jakies 8-10 cm. Pyszna ta jajecznica. nieco inny smak, jak z cebulą, delikatniejszy.

    OdpowiedzUsuń